Predmet uključuje neophodna znanja, vještine i
stavove prema zdravstvenim informacijskim sustavima, njihovom razvoju,
unapređivanju, evaluaciji i upravljanju njima. Studenti će biti upoznati s time što informacijski sustav zdravstvene
ustanove mora pokrivati i kako može osigurati informacijske potrebe zdravstvenog osoblja,
administracije i uprave. Koje pravovremene i točne informacije mora osigurati informacijski sustav u zdravstvu za potrebe upravljanja zdravstvenim ustanovama i kadrovskim resursima za potrebe unapređenja procesa donošenja
odluka, osiguranja kvalitete skrbi za pacijente, unapređenja učinkovitosti postupaka, kontrolu uporabe institucijskih resursa i mogućnosti. Studente će se upoznati s postojećim
informacijskim sustavima u Hrvatskoj u raznim segmentima zdravstva uz naglašeni
kritički pogled na njihovu realizaciju i uporabu, kao i s neophodnom
infrastrukturom potrebnom za postizanje učinkovitosti (klasifikacije, norme,
zaštita podataka i sl.).
- Kursersteller/in: Marijan Erceg
- Kursersteller/in: Mira Hercigonja-Szekeres
- Kursersteller/in: Željka Johan Kotur
- Kursersteller/in: Štefanija Ozimec Vulinec
- Kursersteller/in: Mario Somek
- Trainer/in: Domagoj Caban
- Trainer/in: Mario Ivanuša
- Trainer/in: Diana Kranjčec
- Trainer/in: Franjo Liška
Kolegij poučava tematiku lijekova, farmaceutske i općenito zdravstvene industrije u kontekstu zdravstvenog tržišta.
- Kursersteller/in: Dario Naletilić
- Kursersteller/in: Damir Lučanin
- Kursersteller/in: Jadranka Pavić
Opis predmeta: Odnos između financiranja i obračunavanja, dioničara i direktora, donošenja financijskih odluka, financiranja, investiranja, razdvajanja, definicija i konvencija obračunavanja, problemi s uporabom računovodstvenih informacija pri donošenju odluka, proporcionalne analize, primjena računovodstvenih proporcija u predviđanju financijskih pogrešaka, troškovno obračunavanje i management kontrolnih koncepata i njegova uporaba u organizaciji zdravstvene službe. Čista ostvarena vrijednost, obroci povrata, vrijeme povrata, računovodstveni obroci povrata, gotovinski i računovodstveni prihodi, taksacija, inflacija, kapitalna ulaganja, vrste identifikacije, prilaza, implementacije i pregleda investicijskih projekata, investicijska ulaganja i strateško planiranje, uporaba vjerojatnosti, očekivana vrijednost, odnos prema riziku i očekivanoj vrijednosti, očekivana vrijednost/varijabilni kriteriji.
Obični ili pravedni kapital, preferentne dionice, zajmovi, garancije, krediti, leasing, grantovi za javne fondove, konkluzije na dugoročno financiranje, troškovi kapitalnih ulaganja i uvjeti popusta, radni kapital i likvidnost, razni oblici trgovanja, pravovremena ulaganja, dužnici gotovina, kreditori.
- Kursersteller/in: Ivan Markotić
- Kursersteller/in: Olja Vori
Okvirni sadržaj predmeta:
Studenti trebaju naučiti kako uspješno komunicirati u poslovnom okruženju, te kako razvijati dobre poslovne odnose. Poslovna komunikacija se može odrediti kao zasebna disciplina koja se temelji na usvojenim znanjima iz psihologije, komunikologije, menadžmenta i informacionih tehnologija stoga se podrazumijeva stjecanje znanja potrebnih za uspješniju interpersonalnu komunikaciju u poslovnom okruženju i djelotvorno oblikovanje poruka u javnoj i pisanoj komunikaciji, kao i prilikom prezentiranja informacija. Stjecanje potrebnih znanja i vještina iz primijenjenih područja poslovnog komuniciranja, što uključuje pregovaranje, vođenje sastanaka, intervjuiranje, upotrebu suvremenih tehnologija u komunikaciji (npr. elektroničke), izvođenje poslovnih prezentacija itd. Stjecanje kompetencija za različite vrste komunikacijskih aktivnosti u zdravstvenom i poslovnom okruženju.
Teorijske osnove komuniciranja, proces komuniciranja, oblici komuniciranja, funkcije komunikacije. Priprema i održavanje prezentacije, struktura prezentacije, govornik i govorničke vještine, prezentacija uz pomoć PowerPointa. Komunikacije u poslovnoj organizaciji, tijek komuniciranja u organizaciji, uloga komunikacije u organizaciji, odabir kanala komuniciranja, vrste poslovnih komunikacija. Pisane poslovne komunikacije, uloga pisanih poslovnih komunikacija u različitim fazama poslovanja. Funkcije poslovnih komunikacija, stilovi poslovnih komunikacija, oblikovanje poslovnih komunikacija. Primjena suvremenih tehnologija u poslovnom komuniciranju, internet servisi, elektronička razmjena informacija, rizici u elektronskom komuniciranju. Etika u poslovnom komuniciranju.
Cilj predmeta poslovna komunikacija je omogućiti polaznicima savladavanje osnova poslovnih komunikacija, koncepte razvoja poslovne komunikacije, kao i osnovna teorijska znanja potrebna za uspješno poslovno komuniciranje.- Kursersteller/in: Damir Lučanin
- Kursersteller/in: Melita Rukavina
Polaznici će učiti kako razviti dinamički sustav kroz analize različitih razina managementa promjena (individualna/osobna razina, razina jedinice, razina korporacije i razina cjelovitoga sustava). Metodologija/pristup će biti primjenjen analizi potreba za sustavnim promjenama u Hrvatskoj, uključujući razine nacionalne ekonomije, ekonomije zdravstva i bolničkog sektora. Bit će predstavljen i raspravljen Program reforme zdravstva te analizirane i raspravljene promjene, dinamika i scenariji za nacionalnu, regionalnu i globalnu ekonomsku dinamiku.
Studenti će učiti o preduvjetima za promjene, uključujući nove ekonomske i institucionalne okolnosti, globalizaciju i tehnologije poput vodećih snaga za promjene, efektivnosti scenarija i planiranja i uloge računalne znanosti, tehnologije komunikacija, biotehnologije i nanotehnologije.
- Kursersteller/in: Stipe Ćorluka
- Kursersteller/in: Domagoj Gajski
- Kursersteller/in: Krešimir Rotim
- Kursersteller/in: Josip Savić
Upravljanje sukobima
Specijalistički studij „Menadžment u sestrinstvu“, P-12; V-9; S-6; N= 28
Nositelj kolegija
Lada Perković, prof.psihologije; viši predavač
Lada.perkovic@zvu.hr
Sadržaj
Definicije sukoba, izvori sukoba, vrste sukoba, načini rješavanja sukoba, tehnike za konstruktivno rješavanje sukoba, suradnička komunikacija u sukobima, tehnike asertivne komunikacije, prepoznavanje agresije i tehnike za kontrolu bijesa, konfrontiranje i odbijanje nerazumnih zahtjeva, dogovaranje, pregovaranje i posredovanje.
Obrazovni ciljevi
Savladavanjem sadržaja predmeta studenti će biti sposobni:
Ø Prepoznati kada se nalaze u sukobu
Ø Prepoznati i analizirati izvore sukoba, potrebe, stavove, vrijednosti i osjećaje sudionika u sukobima
Ø Prepoznati i analizirati svoje i tuđe stilove ponašanja i komunikacije u sukobima
Ø Usvojiti pretpostavke za konstruktivno rješavanje sukoba i odabrati najučinkovitiji način za rješavanje sukoba
Ø Uvježbati komunikacijske vještine za rješavanje sukoba s pacijentima te podređenim i nadređenim kolegama i vještine potrebne za posredovanje u sukobima
Ø Provesti istraživanje iz područja rješavanja sukoba
Ø Provesti edukaciju na temu rješavanja sukoba na svom radnom mjestu
Literatura
Krizmanić Mirjana i Kolesarić Vladimir (2003).
Tolerancija u svakidašnjem životu. Jastrebarsko: Naklada Slap
Miljković Dubravka i Rijavec Majda (2002).
Menedžerske vještine 3: Komuniciranje u organizaciji, Neverbalna komunikacija, Kako se zauzeti za sebe, Kako rješavati konflikte. Zagreb: „IEP“ – D2 Vern. Edicija Obelisk.
Način provjere znanja
Pismeni ispit. Preduvjet izlaska na ispit je predan studentski projekt. Studenti koji nisu zadovoljni ocjenom s pismenog dijela ispita mogu i usmeno odgovarati.
- Kursersteller/in: Lada Perković
Opis predmeta: Europski sustavi zdravstvenog osiguranja, Dopunsko i privatno zdravstveno osiguranje u Europi i tranzicijskim zemljama, Ugovaranje i kupovanje usluge i kontrola ugovora u osiguranju,Struktura odštete kod rizika prema zakonski usklađenom zdravstvenom osiguranju, Postavljanje prioriteta i ograničavanje u zdravstvenom osiguranju, Trendovi u pokrivanju zdravstvenog osiguranja,Svrha je managementa rizika da stvori i održi sigurnu i za osiguranika uredno organiziranu zdravstvenu službu te da održi cijenu osiguranja,Upravljanje rizikom, Preventivno djelovanje, Tržište osiguranja, Sposobnost upravljanja rizikom, Uključivanje upravljanja rizikom u procijenjivanju kliničkih izvještaja, Uloga upravitelja rizika u uspostavljanju Ugovornih odnosa,Uloga CEO u uspostavljanju programa za upravljanje rizikom.
- Kursersteller/in: Ivan Markotić
- Kursersteller/in: Olja Vori
Kolegij zdravstveni sustavi i zdravstvena politika upoznati će pobliže studente sa organizacijom zdravstvene zaštite u Republici Hrvatskoj iz perspektive provoditelja zdravstvenih politika. Predavači su svi dionici zdravstvenog sustava, na različitim razinama upravljanja, od Ministarsta zdravstva do uprave zdravstvenih ustanova te farmaceutskih tvrtki i veledrogerija. Studenti će dobiti sažetak te primjere iz prakse o funkcioniranju pojedinih zdravstvenih upravljačkih jedinica kao i vođenju velikih sustava kao što je zdravstvo. Dobiti će informacije o svjetskim i europskim trendovima u području pružanja zdravstvene zaštite te primjeni istih u našem sustavu.
- Kursersteller/in: Tomislav Čengić
- Kursersteller/in: Domagoj Gajski
- Kursersteller/in: Krešimir Rotim