Predmetom su obuhvaćeni prehrambeni aditivi i slične tvari (arome, pomoćne tvari u procesu proizvodnje i enzimi) koji se namjerno dodaju hrani radi poboljšanja tehnoloških i senzorskih svojstava hrane. U hranu se dodaju tijekom tehnološkog postupka proizvodnje, pripreme, obrade, prerade, oblikovanja pakiranja, transporta i čuvanja. Aditivi se upotrebljavaju za bojanje, konzerviranje, sprječavanje oksidacije, emulgiranje, stabiliziranje, zgušnjavanje, želiranje, reguliranje kiselosti, pojačavanje okusa, zaslađivanje, poliranje, održavanje svježine, tretiranje brašna te druge namjene. Jednako tako, predmetom su obuhvaćeni i zakonski regulativa koji reguliraju uporabu pesticida u hrani, te propisi koji reguliraju označavanje korištenih pesticida u hrani.
- Kursersteller/in: Jasna Bošnir
Kolegij definira pojmove i podjelu predmeta opće uporabe. Obrađuje skupinu predmeta opće uporabe koji dolaze u kontakt s hranom, te ambalažu koja dolazi u kontakt s hranom. Definira vrste materijala od kojih su predmeti izrađeni te način njihova ispitivanja. Predmet obrađuje i predmete široke potrošnje kao što su kozmetički proizvodi, dječje igračke, proizvodi za pranje i čišćenje, duhan i duhanski proizvodi i drugi premeti opće uporabe definirani zakonskim propisima. Jednako tako studenti dobivaju znanja iz područja kontaminanata prisutnih u predmetima opće uporabe, njihovim mogućim migracijama i štetnom utjecaju na zdravlje, te zakonsih propisa koji reguliraju pojedina područja unutar tema kolegija.
- Kursersteller/in: Jasna Bošnir
- Kursersteller/in: Adela Krivohlavek
- Kursersteller/in: Marija Brdarević
Značaj istraživanja za razvoj rada sanitarnog
djelatnika; pregled istraživačkog procesa; odnos teorije i nalaza istraživanja;
etička načela u istraživanju; osnove kvalitativnih istraživanja; različiti nacrti
istraživanja (predeksperimentalni, kvazieksperimentalni i eksperimentalni
istraživački nacrti); postupci za izbor uzoraka; pisanje stručnih i znanstvenih
radova; pretraživanje baza podataka.
- Kursersteller/in: Damir Lučanin
Savladavanjem sadržaja kolegija student će moći:
- identificirati i razlikovati metodološke i statističke aspekte pojedinih stručnih i znanstvenih radova iz područja medicine
- imenovati sve važne elemente istraživačkog nacrta, kao i istraživačkog izvještaja,
- usporediti i prepoznati nacrte različite kvalitete,
- imenovati i koristiti različite statističke postupke,
- usporediti ih s obzirom na njihove prednosti i nedostatke,
- odabrati odgovarajuće postupke ovisno o vrsti podataka kojima raspolažu
- prepoznati i opisati obilježja podataka na pojedinoj mjernoj skali
- obraditi i interpretirati podatke prikupljene u jednostavnijem istraživanju.
Opće kompetencije ovog predmeta odnose se na usvajanje statističkog načina razmišljanja, te stjecanje kritičnosti neophodnog za praćenje stručne literature.
Specifične kompetencije odnose se na znanje o planiranju nacrta istraživanja, te jednostavniju obradu podataka, što uključuje znanje o osnovnim statističkim metodama i postupcima, kao i njihovoj interpretaciji. Ovaj kolegij pridonijet će razumijevanju informacija značajnih za obavljanje svakodnevnih zadataka u zdravstvenoj praksi studenata.
- Kursersteller/in: Mirna Kostović Srzentić
- Kursersteller/in: Lada Perković
- Kursersteller/in: Olivera Petrak
- Kursersteller/in: Zrinka Pukljak Iričanin
- Kursersteller/in: Melita Rukavina
- Kursersteller/in: Iva Takšić