Cilj kolegija Komunikacijske vještine je osposobiti studente za komunikaciju u različitim interakcijama u zdravstvenom okruženju.

Ishodi učenja

Nakon odslušanog kolegija, student će biti osposobljen:

-       prepoznati, usporediti i analizirati različite oblike komunikacije s klijentima i suradnicima u stručnom timu
-       razlikovati uspješne i neuspješne komunikacijske procese pri radu s klijentima i suradnicima
-       procijeniti razvijenost vlastitih komunikacijskih vještina, kao i komunikacijskih vještina osoba u interakciji
-       koristiti vještine terapijske komunikacije u radu s klijentima i suradnicima: terapijska upotreba sebe u komunikaciji, davanje zdravstvenih savjeta i uputa, terapijski intervju, aktivno slušanje i iskazivanje empatije, prilagodba okoline terapijskim principima
-       prepoznati i izbjeći najčešće prepreke uspješne komunikacije
-       prilagoditi komunikaciju osobitostima sugovornika i situacije.

Razvijanje općih i specifičnih kompetencija (znanja i vještina) za predmet i/ili modul
Savladavanjem kolegija student će imati sljedeće opće i specifične kompetencije:

Opće kompetencije

Pokazati razumijevanje prirode komunikacijskog procesa, primjena tehnika terapijske komunikacije, razlikovanje uspješnih i neuspješnih komunikacijskih obrazaca, pokazati sposobnost komunikacije u različitim situacijama i uz specifične osobine sugovornika, te uspješno komunicirati sa suradnicima klijentima i članovima njihovih obitelji.

Specifične kompetencije

Po završetku kolegija student će biti sposoban:

-       definirati proces komunikacije
-       navesti i objasniti čimbenike koji utječu na uspješnost komunikacije
-       objasniti funkcije i vrste neverbalne komunikacije
-       primijeniti vještine važne za započinjanje terapijske komunikacije: ljubaznost i toplina, profesionalno samopouzdanje, otvorenost, izbjegavanje stereotipa i predrasuda u komunikaciji
-       prepoznati potrebu za terapijskom komunikacijom
-       primijeniti tehnike terapijske komunikacije
-       provesti terapijski intervju
-       prepoznati da je pacijent u stresu ili nekom negativnom emocionalnom stanju
-       interpretirati neverbalnu komunikaciju pacijenta
-       primijeniti tehnike aktivnoga slušanja i asertivnosti, te razumjeti i pokazati empatiju
-       na primjeru demonstrirati primjenu pojedinih tehnika u komunikaciji
-       primijeniti adekvatne tehnike davanja savjeta i uputa klijentima
-       navesti preporuke za komunikaciju s pacijentima različite dobi
-       prepoznati poteškoće u komunikaciji s psihičkim bolesnikom
-       opisati obilježja uspješne komunikacije u timu i konstruktivnog rješavanja sukoba

Obvezna literatura
Lučanin, D., Despot Lučanin, J. (ur.), (2010). Komunikacijske vještine u zdravstvu. Naklada Slap, Zdravstveno veleučilište, Jastrebarsko.
Perković, L., Pukljak Iričanin, Z. (2004). Materijali za vježbe iz Komunikacijskih vještina, interni materijali Katedre za zdravstvenu psihologiju, Zdravstveno veleučilište, Zagreb.