Cilj kolegija Komunikacijske vještine je osposobiti studente za komunikaciju u različitim interakcijama u zdravstvenom okruženju.
Ishodi učenja
Nakon odslušanog kolegija, student će biti osposobljen:
- prepoznati, usporediti i analizirati različite oblike komunikacije s klijentima i suradnicima u stručnom timu
- razlikovati uspješne i neuspješne komunikacijske procese pri radu s klijentima i suradnicima
- procijeniti razvijenost vlastitih komunikacijskih vještina, kao i komunikacijskih vještina osoba u interakciji
- koristiti vještine terapijske komunikacije u radu s klijentima i suradnicima: terapijska upotreba sebe u komunikaciji, davanje zdravstvenih savjeta i uputa, terapijski intervju, aktivno slušanje i iskazivanje empatije, prilagodba okoline terapijskim principima
- prepoznati i izbjeći najčešće prepreke uspješne komunikacije
- prilagoditi komunikaciju osobitostima sugovornika i situacije.
Razvijanje općih i specifičnih kompetencija (znanja i vještina) za predmet i/ili modul
Savladavanjem kolegija student će imati sljedeće opće i specifične kompetencije:
Opće kompetencije
Pokazati razumijevanje prirode komunikacijskog procesa, primjena tehnika terapijske komunikacije, razlikovanje uspješnih i neuspješnih komunikacijskih obrazaca, pokazati sposobnost komunikacije u različitim situacijama i uz specifične osobine sugovornika, te uspješno komunicirati sa suradnicima klijentima i članovima njihovih obitelji.
Specifične kompetencije
Po završetku kolegija student će biti sposoban:
- definirati proces komunikacije
- navesti i objasniti čimbenike koji utječu na uspješnost komunikacije
- objasniti funkcije i vrste neverbalne komunikacije
- primijeniti vještine važne za započinjanje terapijske komunikacije: ljubaznost i toplina, profesionalno samopouzdanje, otvorenost, izbjegavanje stereotipa i predrasuda u komunikaciji
- prepoznati potrebu za terapijskom komunikacijom
- primijeniti tehnike terapijske komunikacije
- provesti terapijski intervju
- prepoznati da je pacijent u stresu ili nekom negativnom emocionalnom stanju
- interpretirati neverbalnu komunikaciju pacijenta
- primijeniti tehnike aktivnoga slušanja i asertivnosti, te razumjeti i pokazati empatiju
- na primjeru demonstrirati primjenu pojedinih tehnika u komunikaciji
- primijeniti adekvatne tehnike davanja savjeta i uputa klijentima
- navesti preporuke za komunikaciju s pacijentima različite dobi
- prepoznati poteškoće u komunikaciji s psihičkim bolesnikom
- opisati obilježja uspješne komunikacije u timu i konstruktivnog rješavanja sukoba
Obvezna literatura
Lučanin, D., Despot Lučanin, J. (ur.), (2010). Komunikacijske vještine u zdravstvu. Naklada Slap, Zdravstveno veleučilište, Jastrebarsko.
Perković, L., Pukljak Iričanin, Z. (2004). Materijali za vježbe iz Komunikacijskih vještina, interni materijali Katedre za zdravstvenu psihologiju, Zdravstveno veleučilište, Zagreb.
Ishodi učenja
Nakon odslušanog kolegija, student će biti osposobljen:
- prepoznati, usporediti i analizirati različite oblike komunikacije s klijentima i suradnicima u stručnom timu
- razlikovati uspješne i neuspješne komunikacijske procese pri radu s klijentima i suradnicima
- procijeniti razvijenost vlastitih komunikacijskih vještina, kao i komunikacijskih vještina osoba u interakciji
- koristiti vještine terapijske komunikacije u radu s klijentima i suradnicima: terapijska upotreba sebe u komunikaciji, davanje zdravstvenih savjeta i uputa, terapijski intervju, aktivno slušanje i iskazivanje empatije, prilagodba okoline terapijskim principima
- prepoznati i izbjeći najčešće prepreke uspješne komunikacije
- prilagoditi komunikaciju osobitostima sugovornika i situacije.
Razvijanje općih i specifičnih kompetencija (znanja i vještina) za predmet i/ili modul
Savladavanjem kolegija student će imati sljedeće opće i specifične kompetencije:
Opće kompetencije
Pokazati razumijevanje prirode komunikacijskog procesa, primjena tehnika terapijske komunikacije, razlikovanje uspješnih i neuspješnih komunikacijskih obrazaca, pokazati sposobnost komunikacije u različitim situacijama i uz specifične osobine sugovornika, te uspješno komunicirati sa suradnicima klijentima i članovima njihovih obitelji.
Specifične kompetencije
Po završetku kolegija student će biti sposoban:
- definirati proces komunikacije
- navesti i objasniti čimbenike koji utječu na uspješnost komunikacije
- objasniti funkcije i vrste neverbalne komunikacije
- primijeniti vještine važne za započinjanje terapijske komunikacije: ljubaznost i toplina, profesionalno samopouzdanje, otvorenost, izbjegavanje stereotipa i predrasuda u komunikaciji
- prepoznati potrebu za terapijskom komunikacijom
- primijeniti tehnike terapijske komunikacije
- provesti terapijski intervju
- prepoznati da je pacijent u stresu ili nekom negativnom emocionalnom stanju
- interpretirati neverbalnu komunikaciju pacijenta
- primijeniti tehnike aktivnoga slušanja i asertivnosti, te razumjeti i pokazati empatiju
- na primjeru demonstrirati primjenu pojedinih tehnika u komunikaciji
- primijeniti adekvatne tehnike davanja savjeta i uputa klijentima
- navesti preporuke za komunikaciju s pacijentima različite dobi
- prepoznati poteškoće u komunikaciji s psihičkim bolesnikom
- opisati obilježja uspješne komunikacije u timu i konstruktivnog rješavanja sukoba
Obvezna literatura
Lučanin, D., Despot Lučanin, J. (ur.), (2010). Komunikacijske vještine u zdravstvu. Naklada Slap, Zdravstveno veleučilište, Jastrebarsko.
Perković, L., Pukljak Iričanin, Z. (2004). Materijali za vježbe iz Komunikacijskih vještina, interni materijali Katedre za zdravstvenu psihologiju, Zdravstveno veleučilište, Zagreb.
- Tvorac e-kolegija: Lada Perković
- Tvorac e-kolegija: Zrinka Pukljak Iričanin
- Tvorac e-kolegija: Morana Radman