Poučavanje i učenje. Spremnost za učenje. Faktori koji određuju spremnost za učenje: fiziološki (spol, dob, vrsta bolesti i sl.), kognitivni (mišljenje, učenje, pamćenje), emocionalni (slika o sebi, samopoštovanje, samopouzdanje), motivacija, predznanje i ukupno iskustvo osobe. Procjena spremnosti pojedinca za učenje. Činitelji koji određuju vrstu i jačinu reakcija pacijenta na dijagnozu.: osobine pojedinca, dimenzije bolesti , osobine socijalnog okruženja Uspostavljanje kontakta, dobivanje prvih informacija o potrebama pacijenta (tzv. prvi intervju), temeljni preduvjet za vezivanje, proces podrške i pružanje pomoći. Potrebna znanja i vještine sestre: vještine postavljanja pitanja, vještine potrebne za savjetovanje (aktivno slušanje, empatičnost, poštovanje, tolerancija, zainteresiranost, jasnoća poruka). Načini koji mogu pomoći u prihvaćanju dijagnoze,razgovor, informiranje o: bolesti, dijagnostičkom postupku, terapiji i ostalom ovisno o vrsti bolesti ,savjetodavni rad razvijanje vlastitog načina suočavanja s bolešću.