Poučavanje i učenje. Spremnost za učenje. Faktori koji određuju spremnost za učenje: fiziološki ( spol, dob, vrsta bolesti isl),kognitivni (mišljenje, učenje, pamćenje),emocionalni (slika o sebi, samopoštovanje, samopouzdanje),motivacija,predznanje i ukupno iskustvo osobe.Procjena spremnosti pojedinca za učenje Činitelji koji određuju vrstu i jačinu reakcija pacijenta na dijagnozu.: osobine pojedinca ,dimenzije bolesti , osobine socijalnog okruženja Uspostavljanje kontakta, dobivanje prvih informacija o potrebama pacijenta (tzv. prvi intervju), temeljni preduvjet za vezivanje, proces podrške i pružanje pomoći. Potrebna znanja i vještine sestre: vještine postavljanja pitanja, vještine potrebne za savjetovanje (aktivno slušanje, empatičnost, poštovanje, tolerancija, zainteresiranost, jasnoća poruka). Načini koji mogu pomoći u prihvaćanju dijagnoze, razgovor,informiranje o: bolesti, dijagnostičkom postupku, terapiji i ostalom ovisno o vrsti bolesti ,savjetodavni rad, razvijanje vlastitog načina suočavanja s bolešću.