Definiranje populacije osoba s intelektualnim poteškoćama (terminologija,
epidemiologija, klasifikacija, prevalencija). Specifičnosti razvoja djece i odraslih
osoba s intelektualnim poteškoćama. Biološke teškoće. Spoznajni procesi
(percepcija, pamćenje, pažnja, mišljenje, učenje). Emocionalni razvoj. Emocije kao
temelj učenja. Govor i komunikacijske poteškoće u osoba s intelektualnim
poteškoćama. Augmentativna i alternativna komunikacija. Motorički razvoj. Psihosocijalni
razvoj (self-koncept, lokus kontrole, temperament, anksioznost, usamljenost,
rizična ponašanja, socijalna kompetencija, samoodređenje i samozastupanje). Floortime
pristup. Facilitacija spoznajnog, motoričkog, emocionalnog i socijalnog razvoja.
Procjena adaptivnog ponašanja. Radno-terapijski programi rane intervencije za djecu
s intelektualnim poteškoćama. Ograničenja u izvođenju aktivnosti svakodnevnog
života kod osoba s intelektualnim poteškoćama. Adaptacije i radno terapijske
strategije potrebne za kompetentno izvođenje aktivnosti svakodnevnog života.
Poticanje i razvijanje funkcionalnih sposobnosti potrebnih za izvođenje aktivnosti
svakodnevnog života. Individualni pristup i radno terapijska podrška. Funkcionalno
učenje. Modifikacija ponašanja. Strukturiranje aktivnosti svakodnevnog života za
osobe s intelektualnim poteškoćama. Trening životnih vještina za osobe s
intelektualnim poteškoćama. Okolina i osoba s intelektualnim poteškoćama. Potrebe
osoba s intelektualnim poteškoćama u kontekstu zajednice. Ekskluzijaintegracija/
inkluzija. Teorijska ishodišta radno-terapijskog tretmana izvan institucije.
Principi učinkovitih radno-terapijskih programa usmjerenih na obitelj. Interakcije radni
terapeut-roditelj?dijete u kontekstu svakodnevnih aktivnosti. Značaj socijalno
kompetentnog ponašanja u aktivnostima svakodnevnog života. Osnaživanje ili
socijalna kontrola kao temeljni princip radno-terapijskog djelovanja. Interdisciplinarna
habilitacija. Uloga radnog terapeuta u stručnom timu. Prava osoba s intelektualnim
poteškoćama. Kvaliteta života osoba s intelektualnim poteškoćama.